All in Connect: Status en populariteit zeggen me niets

‘Naast jarenlange kennis en expertise in het vak, gebruik ik vooral mijn gevoel’, zegt Jarich van der Bij (43). ‘Ik bedrijf niet zomaar ondernemerschap, ik leg er mezelf als mens in. Van daaruit kom ik tot de beste resultaten.’


Uitgave: Maart-April 2018
Thema’s: Marketing Marketing en communicatie Ondernemen

Open, vriendelijk en ontwapenend. Iemand die niet alleen in verbinding gelooft, maar verbinding máákt. Geen wonder dat hij in korte tijd veel kleine en grote klanten wist binnen te halen. Wie kennis maakt met het bedrijf, maakt in de eerste plaats kennis met de man erachter. ‘Ik maak geen onderscheid tussen klanten, hun offertes of gebouwen’, vertelt Jarich van der Bij, eigenaar van All In Connect. ‘Status of populariteit zeggen me niets. Ik wil ondernemers verder helpen. Dat vraagt om actief luisteren. Om tijd en aandacht. Ook als het me soms even niet uitkomt.’ Jarenlange ervaring in digitale marketing leverde Jarich in een half jaar tijd drie vestigingen op met in totaal acht medewerkers. Het bedrijf maakt bedrijfsprocessen inzichtelijk die dankzij strategische marketingcampagnes tot optimale dialogen met klanten leiden. Het resultaat is een persoonlijke en duurzame geautomatiseerde relatie.

Grondige verkenning
‘Er wordt vaak door bedrijven veel geld verspild aan google adwords campagnes terwijl een grondige analyse vooraf tot goedkopere en betere oplossingen zou hebben geleid’, legt de bevlogen ondernemer uit. ‘Facebook en Twitter zijn bovendien steeds meer een soort tweede Hyves geworden. Jezelf profileren doe je tegenwoordig vooral met LinkedIn en Instagram.’ De ideale marketingstrategie staat of valt volgens Jarich met een grondige verkenning ‘from scratch’: eerst in kaart brengen waar een bedrijf tevergeefs in heeft geïnvesteerd. Daarna de klantbehoeftes analyseren en die trechteren voor het beste marketingresultaat. Creativiteit maakt uiteindelijk het verschil. Zo bedacht All In Connect ook voor Friesland Campina een marketing automation strategie. Marketing automation is het proces van het automatiseren en beheren van marketingactiviteiten.

Loyaliteit
‘E-commerce heeft me altijd geboeid’, zegt Jarich. ‘Het draait om verbindingen leggen en het versnellen ervan. Op een originele manier waarbij de klant loyaal blijft richting zichzelf en zijn klanten. Zo sta ik zelf ook in het leven. Onderscheid durven maken door jezelf te zijn.’

Tekst: Jeanette van Haasen
Fotografie: Kees Bennema

< Alle thema's