Merken lijken steeds meer op elkaar; doelgroepen zijn moeilijker te bereiken en de fysieke detailhandel lijkt het pleit te verliezen van online shops. Hoe kunnen de ondernemers van vandaag klanten verleiden? En kunnen bricks & clicks wel samengaan?
Merken lijken steeds meer op elkaar; doelgroepen zijn moeilijker te bereiken en de fysieke detailhandel lijkt het pleit te verliezen van online shops. Hoe kunnen de ondernemers van vandaag klanten verleiden? En kunnen bricks & clicks wel samengaan?
Een handgeschreven kaartje om klanten te bedanken voor hun aankoop, is niet vanzelfsprekend als je jaarlijks zo’n 60.000 pakketjes de deur uit doet. Toch doet Tineke sluiter dit al vanaf het prille begin. Aandacht voor de klant is bij haar geen holle frase.
Ken je de film Minority Report nog? Een sciencefictionfilm uit 2002 met Tom Cruise die zich afspeelt in het jaar 2054, waar criminaliteit is uitgebannen door het gebruik van ‘Pre-Crime’; een anti-misdaadcorps dat kan voorspellen of er bijvoorbeeld een moord gaat plaatsvinden.
Het Nederlandse winkellandschap is volop in beweging, verkoop via webshops neemt toe, die in fysieke winkels neemt af. Hoe kunnen retailers de consument verleiden bij hen te blijven kopen? Ondernemers uit de retail en daaraan gerelateerde bedrijven praten over on- en offline winkelen en het bieden van beleving. De conclusie? Net als in andere branches, draait het ook hier om ondernemerschap; de eigenschap om te kunnen veranderen als de tijd en de consument daarom vraagt.
Wie zijn mijn online doelgroepen en op welke manier kom ik in contact met hen? Hoe krijg ik grotere bezoekersaantallen naar mijn website toe en meer bestellingen vanuit mijn webshop? De Verkoopfabriek uit Oisterwijk helpt MKB ’ers hun online ambities tot een succes te maken met een compleet gestandaardiseerd en digitaal verkoopproces. Dit kan op basis van ‘no cure no pay’ afspraken. Eigenaar Bart Andriessen: “Wij hebben pas succes als onze klanten dit hebben.”