Thema: Internationaal zakendoen

Bekijk alle thema’s >
Thumbnail

Flow Languages: Méér dan een vertaalbureau

Nov-Dec 2017

Als je internationaal zakendoet, wil je je horizon verbreden. Je wilt anderen kennis laten maken met jouw product of dienst, maar ook stappen zetten in voor jou misschien onbekende markten en nieuwe culturen. ‘Wat je dan absoluut niet wilt is twijfelen aan je talenkennis. Wij helpen je de boodschap goed over te brengen.’

Lees verder
Thumbnail

Broeckx Plastic Recycling: De reis van secundaire grondstoffen

Maart-April 2018

In de ontvangstruimte van Broeckx Plastic Recycling in Esbeek staat een etalagepop gekleed in een diva-jurk, gemaakt van plastic zakjes. Een metafoor van de circulaire economie waaraan het bedrijf van Ad Broeckx (57) een innovatief steentje bijdraagt. Een kunst op zich!

Lees verder
Thumbnail

HMI Moulds: Ik heb onze mensen moeten overtuigen

Maart-April 2018

Van een glijbaan tot een middenconsole van een BMW. Van Dopper sportdoppen tot een slimme thermostaat. Je kunt het zo gek niet bedenken of HMI Moulds maakt er matrijzen voor. De grote, ietwat kitscherige Chinese porseleinen vis in de ontvangsthal in Oisterwijk verraadt het internationale karakter van het bedrijf. Hier komt het beste van twee werelden samen.

Lees verder
Thumbnail

Nolim Kunststof rij- en stempelplaten: We redden het nog maar net

Maart-April 2018

The Nolimboys are here to stay. Inmiddels is de hele kunststofbranche daarvan overtuigd. ‘De bijnaam Nolimboys kregen we vijf jaar geleden tijdens een van de eerste beurzen in Engeland waar we aan deelnamen. Toen we de jaren daarna terugkwamen, was voor iedereen duidelijk dat ons bedrijf geen eendagsvlieg is.’

Lees verder
Thumbnail

BOB Debat: Kunststof heeft de toekomst

Maart-April 2018

De vraag naar kunststof neemt nog steeds toe; het wordt steeds vaker als alternatieve grondstof gebruikt, vanwege zijn flexibele toepassingen en laag gewicht. Kunststof heeft echter niet alleen de toekomst maar ook een groot imagoprobleem. De Ellen MacArthur Foundation stelt dat er in 2050 meer plastic in zee is dan vis. Dit beeld blijft vaak beter hangen dan de goede eigenschappen van het materiaal. Oftewel: er is werk aan de winkel! Dat vraagt om een nauwe samenwerking binnen de kunststofbranche alsook een financiële mindshift. Welke businessmodellen maken deze transitie nou écht mogelijk? En wat levert het inzetten van de circulaire economie als marketingtool op? Gespreksleider Leonie de Groot vroeg het de twaalf deelnemers aan het BOB Debat.

Lees verder
< Vorige Volgende >

Terug naar boven