Sinds twee jaar is Sabrina van Delft algemeen directeur van Van Delft Elshout. Samen met haar broer Jos runt ze het familiebedrijf dat hun vader Theo ruim 45 jaar geleden is gestart. Voor sommige klanten was het even wennen, maar 99 procent reageert erg positief, vertelt Jos: ‘De meesten vinden het contact met Sabrina prettig en vragen zelfs specifiek om haar.’
Frisse wind
De komst van Sabrina heeft voor een frisse wind door het bedrijf gezorgd. Zo is de ICT door haar aangepakt, is de website geoptimaliseerd en is Van Delft Elshout dankzij advertentiecampagnes nog beter online vindbaar. Sabrina: ‘We zien hierdoor een groeiend aantal bestellingen uit alle uithoeken van Nederland en België. Zowel zakelijke als particuliere klanten weten de weg naar ons te vinden. Zij kunnen voor kleine en grote orders bij ons terecht: van een doosje schroeven tot een grote partij sandwichpanelen.’
Groeiambities
Van Delft Elshout is de afgelopen decennia uitgegroeid tot Nederlands grootste leverancier van eerste en tweede keus sandwichpanelen en dak- en wandplaten. De loods van 10.000 m2 biedt 100.000 m2 aan opslag, waar alle materialen altijd op voorraad zijn. ‘Dat we direct kunnen leveren is onze grote kracht. En doordat we groot inkopen en geannuleerde partijen opkopen, kunnen we een scherpe prijs én kwaliteit bieden met A-merken als Isopan en Arcelor Mittal’, legt Sabrina uit. Het bedrijf heeft nog verdere groeiambities. Jos: ‘Onze opslag kunnen we nog zo’n 20 procent uitbouwen. En dat is nodig: de dak- en wandpanelen worden vanwege de hogere isolatiewaardes steeds dikker.
File in de straat
Daarnaast neemt de klandizie toe; de afgelopen maanden was er sprake van een flinke piek. Jos licht toe: ‘Omdat mensen vanuit huis zijn gaan werken vanwege de coronamaatregelen, wordt er veel meer geklust: er worden heel wat schuurtjes en tuinhuisjes gebouwd en dat merken we. In het begin stond er zelfs regelmatig een file in de straat.’ Een betere doorstroom van klanten in de drive-thru loods staat dan ook op de planning. Sabrina: ‘We gaan onze orderstraat opnieuw inrichten, zodat er geen wachttijden ontstaan. Ook als het goed gaat, moet je blijven kijken naar verbeterpunten om je klanten nog beter te bedienen.’
Tekst: Linda Groothuijse
Fotografie: Kees Bennema