Maxict.nl: Obsessieve focus

Hij kent alle 35 medewerkers persoonlijk, net als de namen van hun partners en kinderen. Én de belangrijke gebeurtenissen in hun leven. Echt waar? Echt waar! Bij Maxict.nl staat de werknemer naast de klant op de eerste plaats. En dat is geen kunstje.


Uitgave: Jan-Febr 2019
Thema’s: ICT ICT & Telecommunicatie ICT-ondersteuning De Leukste Werkgever Baan Vacature Werknemers

Een directeur die roept dat de medewerkers het belangrijkste zijn, dat het werken in zijn bedrijf écht leuk is; dat is niets nieuws. Sterker nog, we moeten de eerste directeur nog tegenkomen die het tegenover- gestelde zegt. Maar een onverwacht rondje langs de medewerkers van Maxict.nl ondersteunt het verhaal van Jeroen van Daalen alleen maar. Sterker nog; de lovende uitspraken, de glinstering in de ogen van medewerkers, de puurheid waarmee de medewerkers over hun bedrijf vertellen: Jeroens verhaal klopt gewoon. Bij dit bedrijf wordt daad ook echt bij het woord gevoegd, vanuit oprechte overtuiging.

Goed bekijken
Maxict.nl is een online platform waar meer dan drie miljoen producten verkrijgbaar zijn. Jeroen: ‘We zijn obsessief gefocust op klanttevredenheid. In onze webwinkel met ICT-oplossingen voor thuis en op kantoor bieden we meer dan drie miljoen producten aan. We helpen bedrijven en klanten aan de juiste apparatuur, Maar we doen meer dan dat. We adviseren, leveren en installeren het ook, veelal met onze wederzijdse partners. Uiteraard hoort de nazorg ook bij de volledige ontzorging. Net als de evenementen die we hiervoor organiseren. Onze site trekt jaarlijks drie miljoen unieke bezoekers en we proberen elke dag verbeteringen door te voeren. Verbeterpunten die onze klanten aanreiken. We zijn een heel wendbaar platform, bij ons geen moeilijke trajecten en zes lagen die ergens over moeten beslissen. Een verbeterpunt wordt in het systeem geschoten, dat evalueren we elke week. Daar ontstaan development punten uit die we goed gaan bekijken. Wat is de kern en hoe lossen we het op? En daar gaan  we mee aan de slag.’

Geen komen en gaan
Jeroen is er tot in het kleinste haarvat van overtuigd dat medewerkers de beste ambassadeurs zijn voor zijn bedrijf. Niet gek dus dat ook focus op de tevredenheid van medewerkers groot is. Jeroen: ‘Ik ben ervan overtuigd dat bedrijven minder hiërarchisch en meer autocratisch gaan werken. Dat de medewerkers een flinke ownership hebben en hun eigen verantwoordelijkheid nemen. Daar moet je ze wel de middelen voor geven natuurlijk. Zo krijgen al onze medewerkers een vrij besteedbaar budget voor opleidingen. En hebben ze een ergonomiebudget. We willen echt iedere dag beter worden, op de troepen vooruit blijven lopen. Dus willen we onze medewerkers ook continu  voeden. In de gehaastheid, de snelle handel die we hebben, zou je makkelijk aan de medewerkers voorbij kunnen gaan. Dan wordt het een komen en gaan en dat willen we echt niet. Dat is ook een reden om er kort op te zitten.’

Veilige omgeving
Jeroen heeft als directeur een sociale rol richting zijn werknemers. Jeroen: ‘Privézaken druppelen, veel meer dan vroeger, het bedrijf binnen. Daar willen we in meedenken. Daarvoor moet je eerst zorgen dat er een veilige omgeving is, dat je elkaar kunt vertrouwen. We denken echt mee, als iemands maand een keer te lang is voor zijn salaris, dan kunnen we erover praten en het salaris een keer naar voren trekken. Als je helder en eerlijk naar elkaar communiceert, is er veel mogelijk. Onze personeelsfunctionaris krijgt de tijd om met mensen om tafel te gaan en een goed gesprek te voeren. We zijn er ook van doordrongen dat partners en kinderen van onze medewerkers indirect ook een bijdrage leveren aan ons bedrijf. Die zijn dan ook met regelmaat van harte welkom op de maandelijkse borrel.’

Boksen
Persoonlijke ontplooiing gaat niet alleen over opleidingen en een goed gesprek. Jeroen. ’Het is ook belangrijk dat mensen fysiek goed in hun vel zitten. We hebben hier een prachtige fitnessruimte, waar iedereen gebruik van mag maken. In de pauze, voor of na werktijd, wat ze maar willen.We doen mee aan Swim to fight cancer en de Warandeloop in Tilburg. Maar er loopt hier ook een personal trainer rond waar iedereen afspraken mee kan maken. Een keer per week, weer of geen weer, gaan we buiten bootcampen.’ Lachend: ‘Niets zo lekker als buiten tegen een boksbal aan rammen na een pittige dag. Wat ik duidelijk wil maken is dat onze medewerkers er nooit alleen voor staan. Intern hebben we een hele nauwe keten van multidisciplinaire teams in het werk. Daarnaast zetten we zorgcoaches in voor de medewerkers, mochten we om wat voor reden zelf niet aan de slag kunnen, dan halen we het extern.’

Over Maxict.nl
Maxict.nl werd in augustus uitgeroepen tot Tilburgs bedrijf van de maand. Al elf jaar op rij een omzetgroei van 20 procent in zo’n competitieve markt, dat zegt veel over de kennis  en innovatie waarmee Maxict.nl e-commerce toepast. Op dit moment zijn ze een top drie speler in de markt. De ambitie is om over tien jaar een zakelijk begrip in Nederland te zijn. Maxict.nl is altijd op zoek naar goede medewerkers, check maxict.nl/vacatures voor vacatures.

Tekst: Jenneke de Roij
Fotografie: Kees Bennema

< Alle thema's