Ondernemen met Visie: genomineerden BOV-trofee 2012

Dit jaar wordt voor de 13de keer de Beste Ondernemers Visie trofee (BOV-trofee) in Tilburg uitgereikt. Zoals de naam al zegt, wordt gezocht naar de beste ondernemer, getoetst binnen een thema. Dit jaar is dat ‘Ondernemen is topsport’. Een vakkundige jury onder leiding van Theo Verhallen, voorzitter van de Universiteit van Tilburg, kiest uit de genomineerden drie bedrijven die doorgaan naar de uiteindelijke finale op 8 november in Theaters Tilburg.


Uitgave: Sept-Okt 2012
Thema’s: Ondernemen met visie

Inmiddels is de BOV-trofee voor Midden-Brabant uitgegroeid tot het grootste ondernemersevenement in de regio met gemiddeld 750 bezoekers. De organisatie is in handen van leden van de Junior Kamer Hart van Brabant. Onder de oud-winnaars bevinden zich onder anderen ART SMS Tooling, Cardan, Jos van den Bersselaar Constructie en IGM Resins. We stellen de genomineerden van 2012 graag aan u voor.


Textaafoam

Textaafoam is een echt familiebedrijf. Opgericht in 1970 door Frans van der Aa en daarna voortgezet door zijn zonen Wim en Ton. Enkele jaren geleden zijn Mark en Michiel als derde generatie bij Textaafoam komen werken. Na aanvankelijk in Tilburg te zijn begonnen, is het bedrijf 25 jaar geleden naar Goirle verhuisd. In de loop van de jaren is Textaafoam uitgegroeid tot een logistiek centrum van waaruit meubelstoffen worden gedistribueerd. De inkoop geschiedt wereldwijd en de afzet vindt plaats in vrijwel geheel Europa. Net als topsporters gaat Textaafoam ook veel uitdagingen aan: de verhuizing naar een nieuw pand, een nieuw softwaresysteem en een nieuw warehouse management systeem. “De ambitie van Textaafoam is om de huidige positie in de Europese markt te continueren en geleidelijk aan verder uit te bouwen”, aldus Mark en Michiel.


Levens CBS

Levens CBS levert uitsluitend A kwaliteit merken grootkeuken apparatuur. Joris Levens: “De wijze waarop we dit doen mogen we echt als topsport betitelen. Zo leggen we de lat hoog als het gaat om klantencontact. In het eigen culinaire pretpark demonstreren wij aan circa 4.000 bedrijven per jaar onze producten. We zijn zelfs organisator van culinaire evenementen zoals de Nationale Lunchroomdag! Ook intern word er flink getraind in diverse takken van ‘sport’: commercieel personeel dient bekend te zijn met bereidingstechnieken, social media én keukenarchitectuur.”


Elho

Elho is een groeiend en succesvol familiebedrijf. Het bedrijf heeft ruim 48 jaar ervaring op het gebied van ontwikkeling, productie, marketing en verkoop van kunststof plantenbakken en aanverwante producten. Het bedrijf heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot marktleider van Europa. Innovatiekracht is één van de succesfactoren. Elk jaar brengt elho tientallen nieuwe producten op de markt. “We zijn hard op weg om de rest van de wereld te veroveren en het grootste bloempottenmerk van de wereld te worden. Met een geweldig team van inmiddels 100 medewerkers steken we veel innovatie- en marketingpower in het bedrijf om zo in topconditie te blijven”, aldus Peter Meyer, director operations elho.


Sportinstituut OOMS

OOMS gaat altijd voor goud! Het BOVthema ‘Ondernemen is topsport’ is Sportinstituut OOMS - de meest servicegerichte sportschool van Tilburg - op het lijf geschreven. Na ruim 40 jaar staat Sportinstituut OOMS nog altijd aan de internationale top als het gaat om bijvoorbeeld judo, taekwondo en streetdance. Zo kwam taekwondoka Tommy Mollet onlangs nog in actie op de Olympische Spelen. Maar de breedtesporters zijn voor Peter en zijn vrouw Paula net zo belangrijk. Peter Ooms vertelt: “Met ruim 300 lesuren per week in meer dan 30 verschillende disciplines doet Sportinstituut OOMS er alles aan om het haar leden  naar de zin te maken. Het runnen van zo’n bedrijf vereist een topsportmentaliteit en volledige focus. Heb je die eenmaal, dan is het verschil tussen goud en zilver snel gemaakt!”


Vendor
Vendor, opgericht in 1961, is uitgegroeid tot een toonaangevende speler op het gebied van toilethygiëne als leverancier van dispensers, verbruiksgoederen en hygiënediensten voor de Business to Business markt. Goede toilethygiëne is de basis voor een goede gezondheid. Vendor biedt toiletbezoekers een optimale hygiene, waarbij de gezondheid van de klant en toekomstige generaties centraal staat in het dagelijks beleid. Vendor probeert altijd een stap vooruit te denken, is klantgericht en zorgt ervoor dat haar producten altijd beschikbaar zijn. Vendor onderscheidt zich in de markt door haar zeer sterke service en klantgerichtheid. Of, aldus Alfons Daems (Algemeen Directeur): “De juiste mensen met de juiste mentaliteit maken daarbij het verschil. De gedrevenheid die het personeel daarbij aan de dag legt stelt ons in staat om elke dag weer een topprestatie neer te zetten.”


Fine Press

Fine Press Technics levert als specialist op het gebied van fijnstansen jaarlijks meer dan 40 miljoen zeer nauwkeurige metalen onderdelen aan de internationale auto-industrie. Van Peugeot tot BMW, van Smart tot Bentley; voor stoelen, motoren, sloten, buitenspiegels en talloze andere toepassingen. Zulke klanten eisen absolute professionaliteit. Voor hun innovaties vertrouwen ze op de kracht van hun toeleveranciers. Inmiddels telt de onderneming 50 medewerkers en ook voor de komende jaren wordt een forse groei verwacht. Volgens directeur/eigenaar Roel Kraaijenbrink een logisch gevolg van de strategie: “Als specialist moet je keuzes durven maken en blijven innoveren in je kernactiviteit. Zo hou je herkenbare meerwaarde voor je klanten. Dat betekent vooral onvermoeibaar fijnslijpen; elk aspect steeds weer een beetje verbeteren. En dat is, inderdaad, net topsport!”

< Alle thema's