Je hebt een nieuw pak nodig en hoorde collega’s vol lof praten over het aanbod, de medewerkers en de bijzondere sfeer van Only for Men. Dus stap je even na zevenen de winkel aan de Veghelse Molenstraat binnen. Na zevenen? Inderdaad.
Mannelijke openingstijden
‘We denken voor de man’, zegt Danny Heurter, storemanager Only for Men Veghel. ‘En doen er alles aan om het hem makkelijk te maken. Dus hebben we mannelijke openingstijden. Openingstijden waarop de man kan’, legt hij uit. ‘In de praktijk betekent het dat we drie avonden in de week tot 21.00 uur en elke zondag van 12.00 uur tot 17.00 uur open zijn. Dat we 25 parkeerplaatsen achter dit pand hebben, past eveneens in het ontzorgen van onze gasten.’ Opvallend is dat Danny consequent praat over gasten in plaats van klanten. En zichzelf en zijn collega’s als adviseurs ziet. ‘Het woord ‘verkopers’ past niet bij ons. Onze winkelketen profileert zich vooral met enthousiasme, deskundigheid en klantgerichtheid.’
Lifestyleproducten
Bij Only for Men vindt de moderne man alles wat hij nodig heeft op gebied van mode en meer. ‘Uiteraard hebben we een ruim assortiment herenkleding. Gaande van casual tot maatpak. Maar daarnaast vinden mannen hier de accessoires die hun outfit afmaken. Zoals riemen, sjaals, dasspelden en manchetknopen. Ook lifestyleproducten ontbreken niet in ons aanbod. Denk aan luxe geuren, horloges, portemonnees en armbanden. We hebben zelfs mannelijke boeken, bijvoorbeeld over drank, voetbal en muziek. Met één keer winkelen zijn mannen dus klaar voor de rest van het seizoen of jaar.’
Voetbal
De nieuwe winkels van Only for Men - zoals die in Veghel - beschikken over een atelier. ‘Zo kunnen we de nodige aanpassingen doen terwijl de gast wacht.’ Dat wachten kan overigens op een uiterst aangename manier gebeuren. In de winkel hangt namelijk een tv-scherm en aan de bar wordt een goede koffie geschonken. Het is het nieuwe retailen’, concludeert Danny.
Tekst: Gerda Baeyens
Fotografie: Marjo van de Peppel