Lathouwers: Zakelijk rijder kiest vaker voor duurzaam

In ruim 160 jaar tijd is de Lathouwers Groep uitgegroeid tot een belangrijke speler in de automotive markt. Het Brabantse familiebedrijf heeft vestigingen in Den Bosch, Uden en Tilburg en verzorgt in Noordoost Brabant de gehele particuliere- en zakelijke markt voor Opel, zowel voor personenauto’s als bedrijfswagens.


Uitgave: Nov-Dec 2012
Thema’s: Social Media Transport

Vol trots showt Sales & Marketing Manager Jan-Willem van den Akker de Opel Ampera, die onlangs is verkozen tot Auto van het Jaar 2012. 'Het is de eerste elektrische auto die je verder brengt. De Ampera rijdt maximaal 80 kilometer zonder de accu tussentijds op te laden. Maar ook bij grotere afstanden blijft hij gewoon elektrisch rijden. De elektromotor wordt namelijk gevoed door een range extender, waardoor de actieradius naar ruim 500 kilometer wordt vergroot.' Joost Verbeek, Manager Fleetsales, voegt daar enthousiast aan toe: 'Tel daar het fraaie model, minimale CO2-uitstoot en 0% bijtelling bij op, en dan heb je een auto die uitermate geschikt is om zakelijk te rijden. Steeds meer bedrijven kiezen dan ook voor dit duurzame alternatief. Daarnaast heeft Opel diverse andere gunstige zakelijke modellen.'

Het complete arsenaal
Bij Lathouwers kunnen klanten terecht voor het complete arsenaal aan producten en diensten zoals occasions, autoverzekeringen en financiering, leasing en verhuur, onderdelen en accessoires, keuringen en schadereparaties. 'Zakelijke rijders zien stilstand direct als verlies van productiviteit. Daarom is Lathouwers er volledig op ingericht om hen zo snel mogelijk weer op weg te helpen. We bieden een wegbrengservice of klanten werken tijdens de reparatie door in onze ‘kroeg’ met een kopje koffie en wifi', aldus Verbeek. 'Ook leveren we verschillende bedrijfsauto’s in samenwerking met gespecialiseerde partners volledig gebruiksklaar af.' Van den Akker: 'Iedere ondernemer kan bij ons terecht: van een bakker die een koelunit in zijn bedrijfsauto wenst tot aan een vloerenlegger voor een bus met extra hoog laadvermogen.'

Social media
Lathouwers is actief op het gebied van social media. 'Naast een Facebook- en Twitteraccount hebben we een drukbezocht YouTube-kanaal ‘Lathouwerscommercial’ met meer dan 42.000 hits. Via deze kanalen houden we volgers op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in de autobranche. Zo heeft Opel afgelopen maand de nieuwe Opel Mokka gelanceerd, veel volgers hebben via social media al kennis gemaakt met dit nieuwe model. Datzelfde geldt voor de lang verwachte Opel Adam en de softtop cabrio Opel Cascade die in 2013 zullen uitkomen. Ook over deze modellen hebben we al veel informatie verstrekt via social media', besluit Van den Akker.

< Alle thema's