Als schoonmaakbedrijf hebben we een roerig half jaar achter de rug met stakingen, discussies over ziektedagen en uurlonen. Daar word je als goedwillende ondernemer niet vrolijk van. GWs dé schoonmaker had er gelukkig weinig last van, omdat onze klanten ons beoordelen op de prestaties op de werkvloer. Daar doen onze mensen prima werk. maar die negatieve landelijke publiciteit helpt niet bepaald. De hoogste tijd dus om de profilering van de schoonmaakbranche eens goed op te poetsen.
En als we dan toch met de schoonmaak bezig zijn: laten we meteen de stad oppoetsen richting Jeroen bosch-jaar 2016. Als we onze stad in de etalage willen zetten, moeten we op tijd beginnen met poetsen. De organiserende stichting ligt onder vuur, we horen weinig positieve geluiden. maar we staan voor een behoorlijke investering en dat mag, als impuls voor de gemeente waar we leven en werken. ’s-Hertogenbosch steekt haar nek uit; prima om het imago van de stad te laten glimmen.
Ik zou als ondernemer best willen assisteren bij dat oppoetsen: letterlijk en figuurlijk. En ik denk dat veel collega-ondernemers ook willen helpen. Zie (regionale) ondernemers niet alleen als sponsors en geldschieters, maar vooral als meedenkende partners. Laten we er met z’n allen voor zorgen dat de glans van het Jeroen bosch-jaar duurzaam is. Als professionele schoonmakers weten we dat zo’n poetsbeurt uiteindelijk voor continuïteit en toekomst zorgt.