Blog LAWFOX: Tony’s Chocolonely lanceert lookalikes van bekende chocoladerepen. Mag dit?

Vanwege Nick Vrugt zijn voorliefde voor intellectuele eigendomsrechten en chocolade is er maar één onderwerp waar hij vandaag over kan bloggen: de nieuwe campagne van het chocolademerk Tony’s Chocolonely (hierna kort: “Tony’s“).


Di 23 Feb 2021

Tony’s brengt met de campagne “Sweet Solution” een viertal lookalikes van bekende chocoladerepen op de markt. Het betreffen lookalikes van de KitKat, de Twix, de Toblerone en Ferrero Rocher (wat eigenlijk geen reep is). De lookalikes zijn limited editions die tijdelijk te koop zijn in enkele winkels. 

Door middel van de campagne moet aandacht worden gecreëerd voor misstanden in de chocolade-industrie. Er is gekozen voor lookalikes om te laten zien dat alle chocolade 100% slaafvrij kan worden gemaakt. Volgens de website van Tony’s heeft de campagne geen commercieel doel. Tony’s doneert alle opbrengsten van de lookalikes aan een stichting die vrouwen in Afrika ondersteunt om uit armoede te raken.

Lees de rest van de blog verder op de website.

< Alle nieuwsberichten