Story 's-Hertogenbosch: Het braafste jongetje van de klas

‘Volg uw gevoel. Kies met verstand. Samen een goed verhaal. Story ’s-Hertogenbosch.’ De slogan is veelzeggend. Het verhaal inderdaad goed. ‘Onze merken doen het uitstekend in een onrustige branche. De sleutel tot succes? Bereikbaar zijn. Op alle fronten.’


Di 3 Jul 2018

‘En beseffen dat je het samen doet’, benadrukt directeur Bas van Hout. ‘Samen betekent de klant centraal. Samen betekent onze merken (BMW & MINI) die elkaar perfect aanvullen. Samen staat ook voor Story en de stad ’s-Hertogenbosch. We zijn trots op de stad. Al bijna vijftig jaar maken we er deel vanuit. We zijn hofleverancier van steeds meer Bossche bedrijven.’

Voor iedereen
‘Op onze nieuwe locatie zijn we makkelijk bereikbaar. Maar ook in figuurlijke zin zijn we laagdrempelig. Al huisvesten we een premiummerk, we hebben voor elke klant een passende auto. Van het begin- tot het hoogste segment, van nieuw tot gebruikt. Met private lease kun je vanaf 325 euro per maand een MINI rijden. Vanaf 350 euro zelfs al een BMW 1 serie. Ook op financieel vlak zijn we dus uitermate toegankelijk.’

Waterstof
‘Uiteraard zetten we in op elektrisch rijden. Aan de zijlijn zijn we ook bezig met ontwikkelingen omtrent waterstof. We hebben prachtige benzine- en elektrische motoren, maar zeggen diesel nog lang niet vaarwel. Want er gaat niets boven een BMW diesel. We zijn van oudsher een motorenbouwer. Onze motoren zijn dan ook een mooi staaltje techniek. Bovendien weinig milieubelastend. Diesel verdient het niet om zo onder vuur te liggen.’

Overstappen
‘Ook de WLTP-meting zorgt voor onrust in de branche. Vanaf september 2018 wordt de CO2-uitstoot van nieuw verkochte auto’s verplicht gemeten met WLTP. BMW heeft er echter voor gekozen om alle bestaande modellen om te zetten naar de WLTP-normen en niet tot dan te wachten. We willen het braafste jongetje van de klas zijn’, lacht Bas. ‘WLTP zal in de meeste gevallen leiden tot een hogere BPM. Dat kan voor klanten een reden zijn om voor die datum over te stappen.’

Tekst: Gerda Baeyens
Fotografie: Marloes Kemps

< Alle Leukste werkgevers