Met zijn bouwstudio PelserHartman in ’s-Hertogenbosch ontdekte Jeroen Pelser de
afgelopen tijd de grote toegevoegde waarde van filmpjes op websites. De filmische lancering van een nieuwe laser scantechniek werd opgepakt door het toonaangevende internetmagazine Bouwwereld. “De presentatie van een nieuw stukje techniek met de marketing erachter”, verduidelijkt maker Klaas Pelser de film. “Je kunt op deze wijze ontzettend veel informatie in korte tijd helder en eenvoudig communiceren. Neem de introductie van een nieuw product of in dit geval een nieuwe techniek. Het spreekt veel meer aan dan louter foto’s en tekst. Mensen zijn eerder geneigd een filmpje te bekijken.”
Op de rol
Bedrijfsreportages, instructiefilms, productpresentaties en films over projecten staan bij Klaas Pelser Filmproducties op de rol. Doelgroep is de zakelijke markt met als specialisatie de bouw- en de transportsector. Ingebed in de organisatie van PelserHartman verloopt de opstart van het filmproductiebedrijf eenvoudig en snel. Jeroen Pelser: “De filmproducties voor ons bouwkundig adviesbureau gaan als een lopend vuurtje rond. De mensen pakken het heel snel op en willen dit ook in hun communicatie toepassen. De bouwwereld is nogal traditioneel ingesteld maar nu ziet men de toegevoegde waarde van wat een film teweeg kan brengen. Iedere slimme ondernemer ziet dat dit heel goed communiceert.”
Zware producties
Klaas Pelser produceerde ook het verslag van de BOB Masterclass van Arjan Erkel en Karel Luttikholt dat via BOB TV op de website van Regio Business te zien is. Websites vormen het belangrijkste platform waarop de films van Klaas Pelser Filmproducties worden getoond. Klaas Pelser: “Films maken kan nu stukken beter en goedkoper dan voorheen en het breedband internet is geschikt voor het plaatsen van zware producties. Dat kan Youtube gelinkt maar de aanlevering van het materiaal kan op allerlei manieren geschieden.” Jeroen Pelser: “Onderscheidend is dat het bedrijf rondom Klaas is opgebouwd. Klaas is scherp en pakt het hele gebeuren op. Naast het camerawerk, waarbij hij zich goed in de rol van de kijker kan verplaatsen, neemt hij het hele concept met script en shotlist voor zijn rekening. Hij houdt daarbij de regie tijdens het maken van de productie strak in handen. Klanten krijgen dus op snelle en effectieve wijze een
goed product. De tijd van internetfilmpjes is nu echt aangebroken. En dat hebben ondernemers goed in de gaten.”