Hotel Guldenberg: Gedwongen om creatief te denken

Business en leisure, reuring en rust, natuur en pretparken... gasten van Hotel Guldenberg hebben keuze te over. Gelegen in de schitterende natuur fungeert het hotel als een magneet die Nederland naar Helvoirt moet halen.


Uitgave: Sept-Okt 2012
Thema’s: Leisure Hotel Conferentieoord Duurzaam ondernemen

Doordeweeks herbergt Hotel Guldenberg vooral zakelijke gasten die onder meer de snelle internetverbinding (glasvezel) en andere faciliteiten weten te waarderen. In het weekend en de vakantiemaanden zijn het eerder particuliere natuurliefhebbers, gezinnen en andere recreanten die genieten van het hotel en de prachtige omgeving. Deze mix van 'business' en 'leisure' garandeert Guldenberg een mooie toekomst, meent directeur Jan Witmer. Het anticyclische gebeuren van beide markten bezorgt het hotel immers een zekere omzetstabiliteit.

Samen sterk
"Als onafhankelijk hotel word je misschien sneller gedwongen om creatief te denken dan wanneer je deel uitmaakt van een hotelketen", stelt Jan. "Anderzijds laat het ook toe om flexibeler en accurater in te spelen op de vraag van de markt of op mogelijkheden die zich aandienen. Zo hebben we door een wijziging in het bestemmingsplan een deel van onze vroegere kantooromgeving kunnen omvormen tot een groepsaccommodatie voor maximaal veertig personen. Dat betekent dat families, (sport)verenigingen en vriendengroepen tegen een bescheiden prijs gebruik kunnen maken van een huiskameromgeving met onder meer vierpersoonskamers, een loungehoek, centrale ruimte, gezamenlijke douches en toiletten. Daarnaast werkt ons hotel steeds vaker en intenser samen met de overige ondernemers in de regio. Bij de plaatselijke fietsenzaak huren we bijvoorbeeld geregeld fietsen voor grote groepen. Ik geloof stellig in de kracht van synergie: samen kom je veel verder dan alleen."

Health & wellness
"Dit jaar hebben we de hoogst haalbare milieucertificering behaald. De Gouden Green Key toont aan dat wij onze maatschappelijke verantwoordelijkheid erg serieus nemen. Een bedrijf leiden is niet alleen aan je omzet denken maar ook aan het totaalpakket: hoe ga je om met je omgeving, je mensen, je producten? Dat wij met de stichting 'Het Bewaarde Land' maatschappelijk verantwoorde arrangementen aanbieden, past in dit  maatschappelijke en groene denken. Ook de aandacht voor eerlijke en gezonde voeding en ons streven naar zelfvoorziening passen hierin. Mijn droom is om ooit nog eens health & wellness te koppelen aan de rust en stilte van dit hotel en van 'Hotel' Guldenberg een plaats te maken waar alles samenkomt, waar alles draait om het welzijn van onze gasten."

< Alle thema's