Thema: Big Data

Bekijk alle thema’s >
Thumbnail

Kleine wasjes, grote wasjes

Sept-Okt 2014

Wilt u uw kop ook wel eens in het zand steken voor wat er allemaal in de wereld gebeurt? Oekraïne, IS of de Ebola-epidemie; je wordt er soms een beetje moedeloos van. Maar je zult er als mens en samenleving toch mee moeten dealen.

Lees verder
Thumbnail

Column Martijn Vervoordeldonk: Wat krulfriet over intelligentie zegt

Sept-Okt 2014

Of ik een pagina op Facebook over krulfriet heb ‘geliked’? Nou nee! Jij? misschien had ik dit wel moeten doen. Want het ‘liken’ van krulfriet op Facebook bepaalt voor 20% of ik intelligent ben. Ik denk: dit gaat nergens over. Maar de keiharde cijfers winnen het van mijn onderbuikgevoel. Kijk maar eens naar het filmpje van Jennifer Golbeck: The curly fry conundrum. Alles wat jij en ik doen op het internet wordt vastgelegd. Facebook telt 1,2 miljard maandelijkse gebruikers. daar kan een gemiddeld steekproefonderzoek van 1500 respondenten niet tegenop. Het internet is dé bron. Big data meet hoe mensen zich online (gaan) gedragen. Vergeet de rest. Big data is BIG!

Lees verder
Thumbnail

BOB Debat Noordoost-Brabant: Big data, het digitale goud voor ondernemers?

Sept-Okt 2014

Een wereld zonder big data is haast niet meer voor te stellen. Veel beslissingen worden tegenwoordig op basis van deze techniek genomen. Big data bevat dan ook een schat aan informatie. maar de maximale waarde eruit halen is minder eenvoudig. de enorme omvang, grote verscheidenheid aan databronnen en complexiteit om de juiste gegevens te genereren spelen daarbij een rol. Maar wat is big data nu eigenlijk? En nog belangrijker: wat kun je daar als mkb’er mee? We vragen het de deelnemers aan het BOB Debat.

Lees verder
Thumbnail

Van der Donk Group: We sparren regelmatig

Juli-Aug 2018

Opa plaveide de weg. Hij zorgde ervoor dat de naam ‘Van der Donk’ een begrip in de telecomwereld werd. Dat bleek opnieuw toen kleinzoon Bert zich vorig jaar bij de organisatie van telecom-aanbieders aanmeldde met Qonnecta.

Lees verder
Thumbnail

Aorta Business Intelligence: Grasduinen door data

Juli-Augustus 2014

Voor veel bedrijven lijkt big Data (het verkrijgen van nieuwe en/of andere inzichten door het analyseren van grote hoeveelheden en vaak complexe data) een ver-van-mijn-bed-show. Volgens leander van Dongen, mededirecteur van Aorta business Intelligence is dat zeker niet het geval. ‘Hiermee haal je optimaal rendement uit je organisatie en biedt het een efficiënter inzicht in bedrijfsprocessen en klantgegevens. Met big Data heb je goud in handen.’

Lees verder
< Vorige Volgende >

Terug naar boven