Hypotheek Visie: Zoeken naar de beste oplossing

Om een goed hypotheekadvies te kunnen geven, moet je de nodige tijd uittrekken, vindt men bij Hypotheek Visie. Een stelregel die door alle franchisenemers volmondig onderschreven wordt. Geertjan Jansen, Hypotheek Visie ’s-Hertogenbosch, kan er dan ook niet bij dat sommige concurrenten al na amper 60 minuten met een kant-en-klaar advies wapperen.


Uitgave: Maart-April 2009
Thema’s: Hypotheken Adviesbureau

´Dan heb je toch wat over het hoofd gezien denk ik, want elke klant is anders en dat geldt ook voor de situatie waarin hij zich bevindt. Als een klant bij ons binnenstapt, gaan we een grondig inventarisatiegesprek met hem aan. We peilen zijn levensstijl en vragen wat voor hem belangrijk is. Het is belangrijk dat de hypotheek goed in zijn budget past. Je woont toch om te leven?!´

Bank X en partij Y
Volgens Jansen verklaren de onafhankelijkheid en de deskundigheid van Hypotheek Visie de toeloop van klanten, inclusief ondernemers die een privéhypotheek willen.´Wij zijn niet gebonden aan een bepaalde financiële instelling. Daardoor kunnen we de klant een eerlijk en objectief advies geven en kunnen we zoeken naar de oplossing die het best bij de vraag en situatie van de klant past. Zo kloppen we bijvoorbeeld voor een zak geld aan bij bank X, voor de aflossing dan weer bij partij Y en sluiten we een overlijdensdekking af bij Z. Logisch dus dat we voor elke klant een aparte rentelijst hebben.´ Alle medewerkers van Geertjan zijn gecertificeerd financieel planner of erkend hypotheekadviseur. ´Door de huidige financiële toestand hebben klanten soms minder vertrouwen in hun huisbankier. Zij komen naar ons toe omdat wij als professioneel en integer bekendstaan. Als ik soms zie met welke schandalige constructies ze vaak in het verleden zijn opgezadeld, begrijp ik dat maar al te goed.´

‘Nee’ durven zeggen
´De hypotheekaanvraag is de spil in het verhaal maar kadert wel in een compleet financieel plan´, gaat Geertjan verder.´Je hebt grosso modo vier scenario’s: overlijden, pensioen, werkloosheid en arbeidsongeschiktheid. Wij proberen alle risico’s in kaart te brengen en er oplossingen aan te koppelen. We doen dat om de klant te beschermen. Dat betekent soms ‘nee’ durven zeggen. Maar als je goed toelicht waarom je een hypotheek moet weigeren, blijken klanten dat alleen maar te waarderen. Het is immers een eerlijk antwoord. Maar wel één dat ze misschien maar weinig te horen krijgen´, besluit Jansen.

< Alle thema's