De Meiden van: We schieten gelijk raak

Van een digitaal magazine van Enexis tot een creatief boekwerk van verschillende campagnes voor Consument en Veiligheid of een webshop voor Schneider Outdoor: ‘De Meiden van’ heeft een zeer divers portfolio opgebouwd. Het ambitieuze full service reclamebureau denkt graag vanaf het prille begin mee in de strategie en het concept. Zij ontwerpt van een logo en huisstijl tot een geheel nieuwe identiteit. Het duo Margo de Ranitz-Rouwhorst en Daniëlle Noordhoff werkt inmiddels vijf jaar samen en zit vanaf dag één in De Gruyter Fabriek. 'Wij hebben deze locatie zien opbloeien tot een creatief centrum. Een inspirerende plek, waar we nog lang niet zijn uitgegroeid.'


Uitgave: Nov-Dec 2011
Thema’s: Communicatie Reclame Adviesbureau

Na jaren van bureau-ervaring besloten de vriendinnen Daniëlle en Margo in 2006 de krachten te bundelen in Studiodietwee. Sinds vorig jaar werkt het tweetal onder de naam De Meiden van. 'We waren uit onze identiteit gegroeid. Nog steeds zijn we met zijn tweeën, maar inmiddels is er zoveel meer. Wij maken regelmatig gebruik van freelancers en zoeken de samenwerking op met andere bedrijven. De naam De Meiden van heeft ons de mogelijkheid gegeven om ons verder te ontplooien, veranderen en te vernieuwen', vertelt Daniëlle. Het duo staat voor een frisse, heldere en persoonlijke communicatie. 'Wij schieten vaak gelijk raak tijdens een pitch. Omdat we de klant goed begrijpen, weten wij het gevoel dat hij wil overbrengen goed door te vertalen in onze ontwerpen. Daar ligt onze grootste kracht', aldus Margo. De Meiden van wil blijven vernieuwen en zit daarom bovenop de laatste trends op het gebied van multimedia. Daniëlle: 'Maar we boren meer talenten aan. Onlangs hebben we fotografie en styling aan onze diensten toegevoegd, zodat we nog meer eigen creativiteit aan het eindproduct kunnen toevoegen.'

Het bruist volop
Het reclamebureau groeide niet alleen uit haar identiteit, maar ook uit haar jasje. Twee jaar geleden betrok zij een grotere ruimte in de Gruyter Fabriek. 'Het is een mooie locatie om klanten te ontvangen. Onlangs zijn de ramen vervangen, waardoor we in deze ruimte een prachtige lichtinval hebben gekregen. Ook passen deze ramen veel beter bij het industriële uiterlijk van het pand', vindt Daniëlle. Verhuurder De Bossche Investerings Maatschappij (BIM) organiseert diverse activiteiten om de creatieve kruisbestuiving tussen de bewoners te stimuleren. Margo: 'Dankzij een barbecue en diverse borrels leren we meer huurders kennen. En natuurlijk ook omdat we regelmatig lunchen in de Brasserie.' Daniëlle tot slot: 'Leuk dat er steeds meer bedrijven bijkomen; we versterken elkaar alleen maar. Het bruist hier inmiddels volop. Wij willen nooit meer weg.'

< Alle thema's