Een gewaagde stap om samen ‘te gaan hokken’ met je rivaal in een omgeving waar nog meer branchegenoten zijn gevestigd. Maar bang voor concurrentie is de Digibiz-directeur niet: 'Het is een grote vijver waar uit te vissen valt. Ieder bedrijf heeft een eigen DNA en trekt klanten aan die hier goed op aansluiten.' Digibiz en Tribal kiezen in hun gezamenlijke concept ‘Het Nieuwe Werken 3.0’ ervoor om kennis te delen in een inspirerende en duurzame omgeving. 'Alleen met kwaliteit maak je het onderscheid niet. Er zijn immers genoeg goede internet marketingbedrijven. Maar stralen de werknemers enthousiasme uit? Staan zij open voor nieuwe ideeën? Voelen de klanten er zich thuis? Een goede locatie speelt hierin een essentiële rol. Wij willen met De Jam Fabriek het creatieve niveau omhoogtillen, de ‘fun’ in ons bedrijf vergroten en een fijne plek bieden aan onze klanten. Met deze inspiratievolle omgeving hebben wij een dikke streep voor op andere bedrijven.'
Flinke impuls
Het nieuwe concept levert volgens Martijn voor zijn klanten nog meer voordelen op: 'We kunnen sneller schakelen omdat we veel flexibeler zijn. Ook kan Digibiz hierdoor nog grotere en complexere opdrachten aannemen. In acht van de tien gevallen kunnen wij deze over de breedte van ons portfolio zelf invullen. Maar soms grijp je net mis op kennis en capaciteit. Apps kunnen wij bijvoorbeeld conceptmatig invullen, maar voor de technische expertise schakelen we graag een buurman in die hierin gespecialiseerd is. Dat werkt omgekeerd net zo.' Om de synergie verder te stimuleren heeft De Jam Fabriek een aantal partnerruimtes en twintig flexplekken voor zzp’ers. 'Door onder meer fotografen, tekstschrijvers en developers in huis te halen, hopen wij als ‘gastheer’ de kruisbestuiving in De Gruyter Fabriek een flinke impuls te gaan geven.' Geïnteresseerden voor de flexpool kunnen zich aanmelden via de website: flexpool.digibiz.com.