De 34-jarige Roland heeft zowel een IT- als managementachtergrond en komt uit een echte ondernemersfamilie. Nadat hij ruim twaalf jaar ervaring had opgedaan in de telecombranche, vond de Bosschenaar het tijd worden om vanuit zijn eigen visie een bedrijf te starten. 'Ik merkte dat er een sterke behoefte vanuit de klant is om begrepen te worden. Hij wil een vast aanspreekpunt, korte lijnen en snel schakelen. Daarnaast ben ik van mening dat je diensten en producten moet kunnen waarborgen. Regelmatig kom ik in de markt situaties tegen waarbij er oplossingen zijn bedacht, die niet voldoen aan de verwachtingen van de klant en slechts gedeeltelijk functioneren. Wij willen altijd voor 200 procent achter onze aanbevelingen kunnen staan. Daarom geven wij een advies dat op ieder bedrijf is toegespitst.' Volgens Piet Nouwens, Partner Manager van Infopact, is dat juist wat ProDyne tot een uitstekende partner maakt: 'Wij zoeken dealers die kwaliteit leveren, de klanten in de regio goed kennen en hen centraal stellen. ProDyne is net zo servicegericht als Infopact: dat vult elkaar goed aan. Op het moment dat daar verschil in zit, heb je een kink in de kabel. Ons uitgangspunt is dat we samen met de reseller de beste oplossing bij de klant neerleggen en hem adequaat helpen met zijn wensen en behoeften.'
Het Nieuwe Werken
Werknemers willen steeds vaker dynamisch met hun tijd om kunnen gaan. Hierin is Voice over IP (VoIP) een steeds populairder wordende communicatieoplossing. Piet Nouwens legt uit wat dit precies inhoudt: 'Het internet of bij voorkeur - om Quality of Service te kunnen garanderen - een point-topoint IP-netwerk wordt gebruikt om spraak te transporteren. Hierdoor wordt telefonie mogelijk op datanetwerken en ontstaat de mogelijkheid om de voorheen traditioneel gescheiden werelden van spraak en data samen te voegen. Bedrijfscommunicatie zoals data, internet, telefonie, fax, email, teleconferentie, voicemail en presence kunnen volledig worden geïntegreerd.' Volgens Paul van Erp, Account Manager van Pro Dyne, is het ‘Het Nieuwe Werken’ onder zijn jonge generatiegenoten erg geliefd: 'Wij willen niet meer twee uur in de file staan, maar thuis alvast aan de slag gaan om vervolgens na de verkeersdrukte aan te rijden. Of een dagje thuiswerken in verband met de kinderen. Als je dit als werkgever kan bieden, dan heb je zeker een streepje voor op bedrijven die dat niet kunnen.'
Cloud Computing
Ook ‘Cloud Computing’ is op dit moment een ware sensatie. Dit maakt het mogelijk om specifieke bedrijfsapplicaties, documenten, e-mails en agenda, maar ook diensten zoals telefonie beschikbaar te stellen via het internet. De klant betaalt hierbij alleen voor wat hij afneemt. Roland Durkstra: 'Hierdoor kunnen bedrijven besparen qua beheerkosten. Ze hebben geen hardware in huis en geen zorgen over licenties en onderhoud. Maar er zijn kanttekeningen. Hoe is het met de beveiliging geregeld? Wat zijn de consequenties voor organisaties als de verbinding wegvalt? Een goede en betrouwbare provider is daarom ontzettend belangrijk.' De totaaloplossingen van Infopact zijn alle zorgvuldig getest en gecertificeerd. Piet Nouwens: 'Wij zijn een open netwerkprovider en investeren niet in fysieke infrastructuur zoals glasvezel- of kopernetwerken, maar in dienstverlening. Infopact is netwerkonafhankelijk doordat zij gebruikmaakt van verschillende leveranciers. Ze wordt niet beperkt door de beschikbaarheid en onderhoudskosten van een eigen netwerk.'
Face-to-face contact
Hoewel de samenwerking met Infopact nog pril is, is Roland erg te spreken over het partnerschap: 'De visie van Infopact sluit naadloos aan op de onze. Zij vindt het belangrijk om een goed product in de markt te zetten. Infopact biedt de juiste technische ondersteuning, denkt actief mee in het presale traject en geeft support op marketinggebied.' Om de contacten met de resellers goed te onderhouden, organiseert Infopact twee keer per jaar een Partner Event. Piet Nouwens: 'Op dit evenement willen we de contacten aanhalen en onze partners informeren over nieuwe ontwikkelingen en producten. Daarnaast is het fijn dat er face-to-face contact is tussen de resellers en technici. Voor hen is het prettig om het gezicht achter de telefoonstem te ontmoeten.' Volgens Paul van Erp is het persoonlijk contact met de provider erg belangrijk: 'Piet is mijn vaste aanspreekpunt voor alle sales-vragen en van hem ontvang ik altijd direct terugkoppeling. Grote organisaties opereren vaak anders. Dan krijg je te maken met een heel team van accountmanagers, dat mij of onze organisatie helemaal niet kent. Of nog erger, dat je eerst een 0900-nummer moet bellen. Hierdoor kan het lang duren, voordat ik een antwoord op mijn vraag krijg en mijn klant verder kan helpen. Met Infopact kunnen wij gemakkelijk een probleem analyseren en snel tot een oplossing komen. Service is onze grootste kracht. We willen net als Infopact een tevreden eindklant, daar doen we het voor.'