Verwegen Communicatie: Iedereen heeft recht op succes

Sander van de Gevel (41) is geen onbekende in ’s-Hertogenbosch. Velen kennen hem als minister van de ‘Oeteldonksche Club van 1882’ of als zanger van funk- en soulband Checkpoint Charlie. Dat Sander zeventien jaar geleden bij de Verwegen Communicatie Groep startte als stagiair en inmiddels mede-eigenaar en creatief directeur van het Veghelse bedrijf is, is minder bekend.


Uitgave: Sept-Okt 2011
Thema’s: Adviesbureau Communicatie Reclame Marketing en communicatie

De Verwegen Communicatie Groep is één van de grootste reclame-adviesbureaus van Brabant. 32 Vakidioten werken iedere dag aan een heldere missie: de klanten een stap verder brengen met behulp van effectieve communicatie. Bekendste labels van de groep zijn VVO2 Retailcommunicatie en Verwegen Communicatie, het full service marketingcommunicatiebureau. Met klanten als Jumbo, Brainwash, Slagharen, Kärcher en Royal Canin heeft Verwegen in zijn 27-jarige bestaan een indrukwekkend portfolio opgebouwd. 'Het succes van onze klanten geeft ons een enorme kick', aldus Van de Gevel. Als voorbeeld haalt de directeur supermarktketen Jumbo aan. 'Vijftien jaar geleden klopte de familie Van Eerd bij ons aan. Zij wilden niet langer een grijze muis zijn. Samen bedachten we de ‘7 Dagelijkse Zekerheden’. Met deze formule groeide Jumbo uit tot de derde supermarktketen van het land. En ze zijn nog lang niet klaar!'

Why, How en What
Verwegen werkt vaak volgens Het Gouden Cirkel denkmodel (Why, How en What) van Simon Sinek. Volgens deze methode staat de vraag ‘waarom’ iemand de dingen doet, zoals hij ze met zijn onderneming doet, centraal. 'Het antwoord op de Why vraag is de drive van de ondernemer of onderneming. Het startpunt van een succesvolle positionering van een organisatie, merk, formule of product. Onze Why is dat we klanten verder willen helpen.' How is de tweede laag die staat voor de aanpak. 'We willen het verhaal van onze klanten ‘slimmer’ vertellen. Niet omdat wij intelligenter zijn, maar wij kunnen klanten wel met een bepaalde afstand een spiegel voorhouden. Komt het beeld zoals zij zichzelf zien wel overheen met hoe consumenten/klanten naar het bedrijf kijken?' What geeft weer wat het bedrijf aan producten en/of diensten te bieden heeft. 'In ons geval zijn dat effectieve communicatieconcepten, -producten en -campagnes. Hiermee maken we van het verhaal van de klant een succesverhaal', aldus Van de Gevel. Verwegen werkt voor grote en kleine bedrijven uit heel Nederland. Dat Van de Gevel zich als Veghelse ondernemer ook op het Bossche richt is volgens hem logisch: 'Als minister van de ‘Oeteldonksche Club’ kom ik veel Bossche ondernemers tegen. Ons bedrijf heeft ook een Bosch hart. En Veghel ligt dichterbij ’s-Hertogenbosch dan de meesten zouden denken. De koffie staat hier altijd voor hen klaar. En ik kom zelf natuurlijk ook graag naar het Bossche.'

< Alle thema's