Volgens het Energieakkoord moeten vanaf 1 januari 2021 alle nieuwe gebouwen in Nederland ‘bijna energieneutrale gebouwen’ (BENG) zijn. Iedereen die betrokken is bij nieuwbouw of grootschalige renovaties in Nederland krijgt hiermee te maken. De hele bouwkolom wordt voor grote uitdagingen geplaatst: het proces van ontwikkelen, ontwerpen, bouwen en opleveren moet van begin tot eind opnieuw worden doordacht. Hoe gaan de debatdeelnemers daarmee om? En waar liggen de kansen en (on)mogelijkheden? Bert Damen vraagt het de deelnemers aan het BOB Debat.




