Rabobank Service- en Advieskantoor Vught: Andere manier van kijken

‘De bank moet in iedere kern een gezicht hebben, weten wat er speelt in de gemeenschap en aanspreekbaar zijn voor haar klanten.’ Op deze pijlers bouwt Rabobank verder aan haar Dichtbij-filosofie.


Uitgave: Jan-Feb 2016
Thema’s: Banken Financieel advies Financieel management Samenwerking Bedrijfshuisvesting

In Vught leidde deze visie het afgelopen jaar tot de restyling en verbouwing van het Service- en Advieskantoor. ‘Omdat het kantoor wordt gebruikt voor adviesgesprekken met de klant willen we er ook een echte ontmoetingsplek van maken’, zegt kerndirecteur Bert van Rooij. ‘We willen voor extra beleving zorgen en doen dat onder meer door het kantoor een frisse en moderne uitstraling te geven die warm en uitnodigend aandoet.’

Terechte gedachte

Maar meer dan de verbouwing, wijst de keuze voor een kernbeleid op het streven van Rabobank om dichter bij haar klanten te zijn. ‘Kernteams bestaan al een paar jaar, maar nu werken we aan versie 2.0’, vertelt Jeroen van Vark, accountmanager MKB. ‘Concreet betekent het dat we proactief de verbinding en het contact met de klant zoeken. We nemen bijvoorbeeld gericht deel aan netwerkbijeenkomsten en zetten zelf activiteiten op.’ ‘We willen nog meer herkenbaar zijn binnen de lokale gemeenschap’, voegt Bert eraan toe. ‘Ons streven is dat klanten ons spontaan bezoeken vanuit een reflexdenken dat wij hen verder kunnen helpen. Een terechte gedachte overigens want door de verschillende specialisaties binnen het kernteam kunnen we sneller en doelgerichter inspelen op hun behoeften. De juiste vraag komt sneller bij de juiste persoon terecht.’

Tegenwicht bieden

Dat het Kernteam Vught samen met de gemeente partner is van het Vughtse Centrumplan,
getuigt van een grote betrokkenheid bij de lokale retailsituatie. Vooruitlopend op het landelijk platform ‘De Nieuwe Winkelstraat’ ging Bert van Rooij al medio 2014 samenzitten met de Vughtse ondernemers en Gemeente Vught. Onderwerp van het gesprek was de vraag hoe het centrum aantrekkelijk(er) kon worden voor winkeliers en bezoekers. ‘Hoe kunnen we tegenwicht bieden aan het internetgeweld en ervoor zorgen dat ook mensen buiten de gemeente hun weg vinden naar Vught? Het antwoord ligt in het nieuwe ondernemen: in geven, (kennis) delen en samenwerken, meent kerndirecteur Van Rooij. ‘Dat vraagt een andere mindset, een andere manier van kijken naar het dorp en naar elkaar. Samen Vught versterken, moet het motto zijn.’

Tekst: Gerda Baeyens
Fotografie: Jan Sprij

< Alle thema's