De dienstverlening van Quadrant4 laat niet makkelijk omschrijven: van huisvestingsadvies, project- en facilitair management tot expertise op het gebied van duurzaam bouwen en geavanceerde domoticaoplossingen. Toch is er een rode draad te bespeuren, aldus Rudy: ‘De organisatiestrategie is het vertrekpunt vanuit waar we huisvesting als een productiemiddel zien. Ofwel: wat wil de klant bereiken en hoe draagt huisvesting daar optimaal aan bij?’
Minder faalkosten
Juist met deze integrale aanpak onderscheidt Quadrant4 zich. ‘Om het hogere segment goed te kunnen bedienen werken we met zeer geavanceerde hard- en software. Zo investeren we veel in 3D-technieken. Dankzij virtual reality lijkt het bijvoorbeeld echt of je in een logistiek warehouse rondloopt. Dit helpt onze opdrachtgevers bij hun besluitvorming en zorgt voor minder faalkosten.’ Volgens Rudy wordt deze werkwijze de nieuwe standaard. ‘Onze klanten zijn veeleisend. Hun zorg stopt zodra zij een vraag bij ons neerleggen. Een soortgelijke servicegerichte houding verwacht ik ook van al mijn leveranciers.’
Ruiken
Dat ondervindt ook Dotcombusiness, de IT-partner vanaf het eerste uur. ‘Een veeleisende klant is juist een geliefde klant, omdat deze goed weet wat hij wel of niet wil en dat ook duidelijk aangeeft. Soms moet je ‘ruiken’ wat iemand wil; dat is vele malen lastiger’, aldus Luuk. Er kan weleens met de vuist op tafel worden geslagen, maar dat heeft geen effect op hun vriendschap. Rudy: ‘We zijn beide bevlogen in wat we doen en hebben hetzelfde doel voor ogen: een tevreden eindklant.’ Luuk reageert: ‘Dat is wat Quadrant4 voor ons zo uitdagend maakt. Niets is standaard. Vanuit hun gedrevenheid bedenken ze nieuwe koppelingen tussen functionaliteiten. Daar gaan we vervolgens samen over sparren.’
De Schoenfabriek
De aanpak van Quadrant4 werpt zijn vruchten af: in zeven jaar tijd is het aantal medewerkers uitgebreid van twee naar veertien. Tijd voor de huisvestingsadvies-expert om te gaan verkassen. ‘We verhuizen in mei richting het nog te ontwikkelen pand De Schoenfabriek, waar we onze organisatie verder gaan uitbouwen.’ Ook Dotcombusiness maakt groei door. Luuk: ‘Hierdoor weten we de laatste ontwikkelingen én elkaar goed bij te benen. Samen zijn we klaar voor de toekomst.’
Tekst: Linda Groothuijse
Fotografie: Arnold Reyneveld