Het is 04.30 uur als André Louwers, medeeigenaar van Van der Krabben Makelaardij, een zorgwekkend telefoontje krijgt. Het monumentale kantoorpand van de makelaardij aan de Kruisstraat staat in brand. André is snel ter plaatse en beseft direct dat het een grote brand betreft. ‘Het eerste halfuur ben je volledig in shock, maar vervolgens ga je handelen. Medewerkers moeten worden ingelicht en opgevangen. Boven alles wilden wij onze klanten niet teleurstellen: onze afspraken moesten gewoon doorgaan.’
In de actiemodus
Dotcombusiness is sinds 1998 de IT-partner van Van der Krabben Makelaardij. Ook bij Luuk van den Berg, commercieel directeur van het kantoorautomatiseringsbedrijf, gaat de telefoon in alle vroegte. ‘Ook voor ons hebben klanten de eerste prioriteit: de business moet altijd doorgaan. Als team schiet je daarom direct in de actiemodus. We stelden kantoorruimtes in ons pand aan de Euterpehof ter beschikking als tijdelijk onderkomen.’ Dankzij de cloud gebaseerde digitalisering bij Van der Krabben konden de medewerkers dezelfde ochtend hun werkzaamheden hervatten. Luuk: ‘De eerste zes werkplekken waren om 9.30 uur operationeel. Aan het eind van de middag waren de overige data en applicaties weer volledig beschikbaar op een nieuwe server en beschikten ook de overige medewerkers over een werkplek.’ André is blij dat Dotcombusiness zo snel kon schakelen. ‘Hierdoor hebben onze klanten gelukkig niets gemerkt van de gevolgen van de brand. Er zijn die dag gewoon weer drie huizen verkocht.’
Binnen één week
Het historisch pand van Van der Krabben in het centrum van Oss wordt momenteel gerestaureerd. Tot die tijd is de makelaardij gevestigd aan de Gasstraat 20a in Oss. Hier is door Dotcombusiness binnen één week een compleet nieuwe werkomgeving inclusief snelle internetverbinding en telefonie opgezet. André vertelt: ‘Hoewel we blij zijn met de huidige locatie en faciliteiten, is de overgang van een historisch gebouw naar een modern kantoorpand best wennen. Maar uiteindelijk vormt niet het pand Van der Krabben Makelaardij, dat doen onze mensen.’ Ook voor Luuk geldt dat de klantgerichte instelling en gedrevenheid van zijn medewerkers bepalend is voor zijn bedrijf: ‘Dotcombusiness verkoopt geen standaardproduct; ons team deelt haar kennis en ontzorgt.’
Tekst: Linda Groothuijse
Fotografie: Arnold Reyneveld